luni, 9 august 2010

In Cîleam (Impotriva lui Cîlea) - Introducere

Pentru că tot am fost comparat cu un fel de "Cicero vâlcean" după ce am început să scriu pe blog şi pentru că azi am avut "onoarea" să îmi "dea peste nas" printr-un articol din Viaţa Vâlcii tocmai preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, onorabilul domn Ion Cîlea, am hotărât să îmi încep "opera" printr-o suită de articole care, împreună, vor alcătui lucrarea "In Cîleam" ("Împotriva lui Cîlea").
Articolele nu vor fi scrise împotriva omului Ion Cîlea! Nu! Dumnealui ar putea să fie o persoană foarte simpatică şi care nu cred că ar putea să mă deranjeze în vreun fel atât timp cât nu ar insista cu obsesivitate să joace un rol de mult prea mare importanţă in acest judeţ şi care, din punctul meu de vedere, îi depăşeşte posibilităţile.
Dar pentru a explica care este de fapt factorul declanşator al acestei lucrări trebuie să vă spun că joi, 5 august 2010, am participat la emisiunea "Criterii politice" cu domnul Gheorghe Smeoreanu. In discuţiile noastre eu am facut o afirmaţie prin care îmi exprimam părerea referitoare la dezvoltarea economică a acestui judeţ. Spuneam că dezaprob atitudinea preşedintelui CJ Vâlcea care la fiecare şedinţă simte nevoia de a se plânge şi de a acuza permanent Guvernul Boc pentru toate problemele acestui judeţ. Guvernul Boc ne ia banii, Guvernul Boc nu ne dă banii, şamd. Acestea fiind spuse eu am mai afirmat că din punctul meu de vedere conducerea CJ Vâlcea ar trebui să aibă o atitudine mai constructivă, să încerce să demareze proiecte de dezvoltare economică, să genereze noi locuri de muncă, să aducă investitori în judeţ. Şi acest lucru nu s-a întâmplat.
Domnul Preşedinte a simţit nevoia să îmi răspundă la afirmaţiile mele printr-un articol în Viaţa Vâlcii intitulat sugestiv: "Preşedintele Consiliului Judetean Ion Cîlea îi dă peste nas consilierului Almaşi". Mai mult, titlul articolului este precedat de exclamaţia: "Senzaţional!". Întradevăr este senzaţional că preocuparea preşedintelui CJ este să "le dea peste nas" consilierilor care nu îl laudă. Oricum am constatat în cei doi ani şi câteva luni de mandat al domnului Cîlea că a făcut o obsesie din a se disculpa (chiar şi atunci când nimeni nu îl acuză) şi din a-şi face imagine şi a se lăuda chiar şi atunci când nu este cazul. Treaba cu disculparea cred că se numeşte "mania persecuţiei", nu?
Ultima secvenţă de-a dreptul ridicolă care confirmă cele spuse de mine s-a desfăşurat în ultima şedinţă a CJ. Atunci domnul preşedinte ne-a explicat o jumătate de oră cum a reuşit dumnealui să reducă cu 4000 RON pe lună cuantumul facturilor la telefonie. Cred ca asta era întradevăr o ştire senzaţională!!! Nu ne-a spus domnul preşedinte cam ce a făcut dumnealui să reducă cheltuielile enorme de la DGASPC, RAJDP, CET sau alte instituţii din subordinea Consiliului. Şi dumnealui uită un lucru: sunt membru în Comisia de Buget-Finanţe a CJ şi chiar mi-am luat rolul în serios până acum. De acum o să fac chiar exces de zel şi o să îmi iau rolul foarte foarte în serios!
Judeţul Vâlcea are nevoie de un lider cu viziune! Un lider care să poată să găndească un masterplan, să aibă strategii de dezvoltare pe fiecare domeniu şi să îşi organizeze activitatea după aceste materiale. Răspunsul îl anticipez deja: "Avem strategii domnule consilier!!! Dar dumneavoastră veniţi degeava la şedinte! Nu ştiţi!".
Toate strategiile elaborate în cadrul CJ sunt nişte documente de pus pe site-ul CJ şi care ulterior sunt uitate prin sertare. Strategia de dezvoltare economică a judeţului este o "glumă"!!! La fel ca multe altele!!! Ajunge domnule Cîlea cu conducerea judeţului după ureche!!! Vă jucaţi cu viitorul meu şi al generaţiei mele! Şi asta nu mai pot sa accept!!!

Şi cum zicea Cicero (originalul de la Roma): "Ut sementem feceris, ita metes" (Cum ai semănat, așa vei culege) !!!

Mă opresc aici cu introducerea lucrării "In Cîleam". În următoarele capitole o să intru in detalii şi o să vă prezint, unul câte unul, argumentele care susţin ideea că sub conducerea domnului Cîlea judeţul nostru a bătut pasul pe loc şi nici viitorul nu se anunţă mai optimist.

Cu maximă responsabilitate şi determinare,

Bogdan ALMASI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu