marți, 17 august 2010

In Cileam (Impotriva lui Cilea) - Capitolul I

Dilema domnului Cîlea: presedinte sau prim-secretar ?



M-am hotărât să public cât mai rapid Capitolul I din seria In Cileam (Impotriva lui Cilea) pentru că altfel aş fi lăsat impresia că am fost "pus la punct" de atacurile publice furibunde ale preşedintelui Cîlea.



In acest prim capitol voi analiza mentalitatea domnului Cîlea. Vom lucra cu materialul (declaraţiile publice) clientului. Cităm din ziarele locale cam ce a spus domnul preşedinte despre declaraţiile mele (nicidecum tendenţioase) şi vom trage concluziile evidente referitoare la mentalitatea celui în mâinile căruia stă soarta acestui judeţ.



Impact Real - 16.08.2010

„Nu m-am gândit să ajung până aici. Nu cred că are de ce să afecteze alianţa orgoliile şi nemulţumirile unui consilier care nu au fost până acum descărcate. El vorbeşte fără să cunoască realitatea. La mine la uşă nu au stat investitori pe care nu i-am primit. Investitorii nu vin la mine, că nu fac proiectul la mine în birou. Să îmi dea el o listă cu oamenii care doresc să investească sau să propună el proiecte.”



Este sau nu, doamnelor şi domnilor, aceasta o mentalitate de prim-secretar ? Din punctul meu de vedere este. Investitorii nu trebuie să îi aştepţi în birou. Interesul este în primul rând al judeţului Vâlcea să îi aducă aici. Suntem în concurenţă cu alte câteva zeci de judeţe. Lobby-ul trebuie să fie făcut în primul rând de către preşedintele judeţului. Dar, aşa cum spuneam, mentalitatea este una de prim-secretar. În felul acesta nu vom vedea prea curând companii multinaţionale care vor anunţa public începerea unei investiţii serioase în Vâlcea. Nu are cine să îi aducă aici. Şi cum mai spuneam oamenii aceia vorbesc altă limbă faţă de domnul Cîlea (în general engleză).



În legătură cu "nemulţumirile şi orgoliile care nu au fost descărcate" dumnealui a înţeles din start greşit declaraţia mea. Eu am spus că trebuie să promovăm proiecte de dezvoltare economică. Ulterior dumnealui a ţinut să imi dea o lecţie trimiţând un comunicat de presă tuturor ziarelor. Numai că preşedintele nu mă cunoaşte. Eu accept lecţii cu tot respectul doar de la oameni de la care am ce să învăţ. De la Dl. Cîlea nu prea înţeleg ce aş putea învăţa.



Arena Vâlceană - 10.08.2010

„Mie nu îmi plac scandalurile şi nici discuţiile în contradictoriu. M-au deranjat declaraţiile domnului Almaşi şi am rămas surprins. Cred că suferă de o amnezie temporară dacă acesta are impresia că cei din CJ nu au promovat proiecte economice, proiecte pe care şi el le-a votat”,



Să faci o declaraţie care nu îl laudă pe preşedinte, dar nici nu îl critică personal, se pare că domnul Cîlea denumeşte scandal. Discuţiile în contradictoriu, în schimb, sunt esenţa democraţiei !!! Dar prim-secretarii nu au nimic în legătură cu democraţia. În "epoca prim-secretarilor" nu aveai voie să ai o altă părere decât cea a şefului judeţului. Ghinion, domnule Cîlea !!! A trecut acea vreme !!! Gata !!! Acum discutăm în contradictoriu pentru că judeţul ăsta nu este doar al dumneavoastră. Este al vâlcenilor şi toţi avem DREPTUL la opinie şi la a o exprima chiar dacă vă place sau nu !!!



Dar în aceeaşi idee astăzi domnul Cîlea a simţit nevoia să "îmi arate pisica"!! M-a atacat pe subiecte legate de viaţa personală, acea parte a vieţii mele care nu are nici o legătură cu politica sau cu contradicţiile noastre pe probleme de administraţie. Şi asta este tot o dovadă a mentalităţii de prim-secretar. Îţi ataci opozanţii pe orice subiecte, îi loveşti sub centură, orice numai să le închizi gura. Ghinion din nou, domnule Cîlea !!! Nu tac!!! O să mă încăpăţânez să îmi spun punctele de vedere, civilizat, fără să atac persoane, fără să jignesc şi fără să lovesc sub centură. A vorbi despre mentalitatea unui şef de judeţ să ştiţi domnule Cîlea că nu este un atac la persoană. Mentalitatea dumneavoastră este un subiect de interes public pentru că aveţi în mâini soarta acestui judeţ, viitorul nostru.

Din tot schimbul nostru de replici de până acum s-a văzut foarte clar cine pe cine a jignit. Eu nu i-am spus nici că e amnezic, nici că spune aberaţii, nici nu am comandat atacuri subtile la adresa dumnealui în presă.



Mai vorbeam în Introducerea seriei In Cileam despre viziune. Comunicatul de presă de săptămâna trecută dovedeşte că, în prezent, conducerea CJ Vâlcea nu are viziune. Conform zicalei "dacă tăceai, filozof rămâneai" comunicatul domnului preşedinte nu face altceva decât să arate că am avut dreptate atunci când am afirmat că nu există proiecte serioase de dezvoltare economică a judeţului. O să trec în revistă proiectele amintite în respectivul comunicat:

- Centrul de Conventii si Expozitii Nord Oltenia (11.274.280,00 euro) - Călimăneşti

- Dezvoltarea infrastructurii de agrement in statiunea turistica Voineasa - judetul Vâlcea (34.239.870,00 euro)

- Sistemele zonale de colectare a deseurilor si depozitare temporara in orasele Brezoi si Balcesti, respectiv in comunele Galicea si Fârtatesti in valoare totala de 2,8 milioane de euro

- „Proiect de dezvoltare integrata a statiunii Baile Olanesti” in valoare de 3,8 milioane de euro.



"Totodata, Consiliul Judetean Vâlcea are alte 2 proiecte in etapa evaluarii, in valoare totala de 14 milioane de euro:• Modernizarea parcurilor balneare din statiunea Calimanesti-Caciulata (6.075.942.75 euro);• Mirajul Oltului - Extinderea infrastructurii turistice de agrement a statiunii Calimanesti-Caciulata (8.008.600,55 euro)"



Centrul Expoziţional este în lucru. Sper să îi vedem în curând cu toţii utilitatea. Oricum trebuie să îi mulţumim regretatului domn Dumitru Buşe pentru iniţierea acestui proiect.

Dezvoltarea infrastructurii de turism în staţiunea Voineasa este de asemenea un proiect important care, cu ajutorul Guvernului, va fi realizat. Trebuie subliniată aici contribuţia determinantă la promovarea proiectului a doamnei ministru Elena Udrea, a domnului prefect Petre Ungureanu şi a vicepreşedintelui CJ Romulus Bulacu.

Sistemele zonale de colectare a deşeurilor sunt necesare, e vorba de un proiect de asemenea iniţiat înainte de 2008, dar nu generează dezvoltare economică. Impactul în economia locală este foarte mic.

Proiectul de dezvoltare a staţiunii Băile Olăneşti de asemenea a fost iniţiat înainte de 2008 şi meritele sunt în primul rând ale Primăriei oraşului Băile Olăneşti.



Ca să sublinieze încă o dată că am dreptate, în lipsa altor proiecte, domnul Cîlea aduce în discuţie alte două proiecte (de altfel foarte bine gândite de primarul Ilie Amuzan) care se află însă în faza de evaluare. Adică nu avem nici o garanţie că vor fi finanţate şi puse în practică.



DA, Domnule Cîlea!!! Am votat toate aceste proiecte şi toate celelalte hotărâri legate de aceste proiecte. Sunt de acord cu ele!!! Dar ce ne facem domnule preşedinte cu celelalte peste 80 de localităţi care nu beneficiază de nici un proiect de dezvoltare economică a zonei din care fac parte? Ce facem cu sudul judeţului? Ce facem cu vestul judeţului? Acolo încercăm să dezvoltăm vreun sector economic? Iniţiem şi noi ceva proiecte? Haideţi să ne mişcăm mai "cu talent", domnule preşedinte!!! Aşa batem pasul pe loc!!!



Prima propunere din partea mea: PARC INDUSTRIAL LA BĂLCEŞTI !!! Intrăm şi în detalii în capitolele următoare.



De asemenea, o să discutăm despre Strategia de dezvoltare economico-socială a judeţului Vâlcea 2009-2013.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu