sâmbătă, 24 iulie 2010

Politica, interesele si pedelistii

Am fost in ultima perioada martorii unui subiect de prima pagina in presa valceana. Un asa-zis conflict intre ministrul pentru relatia cu parlamentul Valentin Iliescu si doamna consilier judetean Iuliana Moise. Nu mi-am dat cu parerea despre subiect pentru ca am asteptat deznodamantul. Si am asteptat nu din oportunism ci datorita faptului ca nu am vrut ca o eventuala afirmatie de-a mea sa fie interpretata ca fiind partizana uneia sau alteia dintre parti.

Pe deoparte pe ministrul Iliescu il cunosc inca din 2003. Pe atunci eu eram presedinte al organizatiei de tineret de la PD Sector 2 Bucuresti. Dumnealui a facut atunci un gest de neinteles pentru foarte multi: a plecat din atotputernicul PSD si a venit la micul PD, un partid de 7% impins in corzile ringului politic de catre Adrian Nastase si ai lui. Am participat si la o campanie impreuna, cea din 2004 de la locale, si am vazut un om care se batea pentru echipa din care facea parte. Si cum nu obisnuiesc sa imi fac sau sa imi schimb parerea despre oameni influentat fiind de ce zice unul si altul sau o parte a presei am ramas cu ideea ca Valentin Iliescu este un coleg pe care te poti baza atunci cand echipa are nevoie de ajutorul lui.

Pe de alta parte Iuliana Moise este un om care a militat pntru partidul asta cu toata determinarea in campaniile prin care am trecut in ultimii ani. Si parerea despre dumneaei este evident una buna: un coleg care se implica, munceste in partid si isi ajuta colegii.

Dar in aceste conditii de unde motivatia izbucnirii unui conflict si de ce public ? Un conflict intre doi oameni pe care partidul acesta i-a promovat, intre doi oameni care fac parte de fapt din aceeasi echipa.

In imensa-mi naivitate eu imi doresc sa vedem in perioada imediat urmatoare un PD-L care reuseste la nivel national sa scoata tara din situatia dificila in care se afla. Imi doresc sa reusim la nivel local ca noi, pedelistii, sa punem umarul la dezvoltarea judetului. In aceste conditii consider ca toti ar trebui sa tragem la aceeasi caruta. Principiul de baza care imi va calauzi intotdeauna pasii in politica este urmatorul: daca Romania este pe drumul cel bun si eu traiesc mai bine, daca Valcea se dezvolta inseamna ca si viitorul meu, al celui care face politica pentru acest judet, va fi mai bun. Interesele personale si ale partidelor politice trebuie subordonate interesului general. Doar in masura in care vom reusi sa aducem echilibrul in aceasta "lupta a intereselor" vom reusi ca politica sa inceapa sa genereze si efecte pozitive in societatea romaneasca.

Va spun generalitati? Probabil ca vi se pare ca limbajul meu este unul de lemn... cu toate astea sunt sincer... asta gandesc !!!

Si ma gandesc si ca atunci cand se naste un conflict intre doi colegi de partid de fapt lupta nu este a celor doi ci a unor interese !!! Si nu neaparat interesele celor doi. Mai degraba ale unor grupuri ! Probabil ar trebui sa personificam aceste interese si sa le dam carnete de partid. In momentul in care un nou membru este primit in partid va trebui sa isi prezinte si insotitorii: "ei sunt partenerii mei: Interesul 1, Interesul 2 si Interesul 3". In momentul in care doi sau mai multi colegi formeaza un grup ar trebui sa vina in fata celorlalti colegi si sa le spuna: "dragi colegi din minunata noastra asociere a luat nastere un nou coleg: se numeste Interesul X". Interesii nu sunt cu totii negativi. Nu toti se opun interesului general. Foarte multi dintre ei se subordoneaza, asa cum este normal, interesului comun al tarii, al judetului si al partidului exact in aceasta ordine.

Cu toate acestea insa, oricati colegi de tipul "Interesul Y" am avea si oricate conflicte s-ar naste intre ei, toate aceste diferende trebuie sa isi gaseasca solutia in interior.

Sper din tot sufletul ca timpul va dovedi ca acest conflict public intre ministrul Valentin Iliescu si colega noastra Iuliana Moise nu a fost de fapt un conflict de interese ci o lipsa de comunicare. Si cum lipsa comunicarii duce la neintelegeri asta ar fi cea mai fericita varianta pentru viitorul acestui partid !!!

Stiu ca fac parte dintr-un partid in care nu grupurile de interese iau deciziile politice. Sper ca si organizatia judeteana Valcea a PDL va dovedi ca in interiorul ei nu exista interese care sa influenteze negativ decizia politica.

Sa auzim de bine !

Interesul B.A.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu