miercuri, 14 iulie 2010

Politica nevertebratelor sau cum isi frang idealistii gatul in politica

De ceva vreme mi se preda cu insistenta lectia de biologie. In cazul meu, elev cu 12 ani pierduti (sau castigati??) in politica, evident ca mi se prezinta obsesiv regnul animalelor politice. Inca nu inteleg de ce tot repet "materia"!!! Nu reusesc sa trec "clasa"... raman repetent mereu la biologie politica !!! Profesorii mei politici imi tot transmit mesaje discrete cum ca am mari probleme cu lectia "Nevertebrate".

Se pare ca nu am inteles cum este cu nevertebratele in politica !!! Desi sunt inconjurat de astfel de specimene nu reusesc sa inteleg si sa imi insusesc felul lor de a fi. Existenta lor imi starneste repulsie si nu pot sa accept ca sunt obligat sa ma adaptez la un mediu mai degraba favorabil existentei fapturilor fara coloana vertebrala decat celor care au coloana vertebrala.

Dar ce ma deranjeaza la existenta acestor moluste politice??? Faptul ca sunt inconsecventi, ca au coborat politica la nivelul ridicol de instrument necesar pentru atingerea scopurilor personale, ca au compromis ideea de implicare politica prin felul lor de a se comporta in calitate de "oameni politici", ca se vand unii pe altii, ca se tradeaza si se impaca din nou de parca nimic nu s-ar fi intamplat, ca astazi spun ceva si maine fac altceva, ca le zambesc in fata celor multi si le spun ca sunt alaturi de ei iar dupa aceea, in cercul lor, vorbesc cu dispret despre "prostime"... Sunt suficiente aceste motive? Mai putem gasi cu usurinta cateva zeci sau chiar sute!!!

Asa cum multe vietuitoare au reusit sa supravietuiasca pe Terra milioane de ani adaptandu-se la conditiile de mediu nevertebratele politice se adapteaza la conditiile din "lumea politica" romaneasca. E nevoie de coloana vertebrala in aceasta lume? E nevoie sa fii consecvent, sa ai principii, sa fii corect, sa fii bine intentionat ? Raspunsul este unul singur: NU !!! In aceste conditii coloana vertebrala chiar este incomoda. Nu le permite sa se adapteze, ii deranjeaza, nu le permite sa realizeze compromisuri. Demnitate in politica??? La ce foloseste???

Poate o sa spuneti ca in politica este necesar sa stapanesti arta compromisului. Corect ! Totusi exista o diferenta enorma intre compromisul politic si compromisul moral, acela care pune in umbra orice forma de demnitate, onoare, corectitudine. Primul dintre ele onoreaza, al doilea compromite. Primul dintre ele arata ca esti capabil sa iei decizii rationale tinand cont de interesul comun. Al doilea dovedeste ca nu ai onoare, nu esti o persoana demna si de dragul unor avantaje materiale sau de alta natura esti capabil sa iti tradezi colegii, sa iti vinzi pana si sufletul.

Eu ma aflu in aceste conditii in randul idealistilor. Inca mai sper ca vertebratele vor reusi sa se impuna si sa domine "ecosistemul" politic romanesc. Sper ca si aici, la noi acasa, la Valcea vom reusi sa identificam cat mai multe specimene. Speranta mea se indreapta inspre cei multi, inspre valceni, cei care vor trebui sa invete sa-i deosebeasca pe aceia care au coloana vertebrala de cei care fie nu o au, fie o au extrem de flexibila.

Din pacate eu nu am reusit in cinci ani sa identific mai mult de cinci sau poate sase astfel de exemplare in "gradina zoo-politica valceana".

Pana sa ajungem insa la o stare de normalitate idealistii isi frang gatul striviti de elanul politicianist al molustelor politice !!! Aceleasi nevertebrate reusesc performanta extraordinara de a-i face pe idealisti sa apara in fata celor multi si in fata colegilor ca fiind ei partea negativa a scenei politice. Ei sunt cei care dauneaza mediului. Ei ne tulbura apa si ne inspira oxigenul. Ei nu au onoare, ei mint, ei sunt de vina pentru tot ce se intampla rau, ei sunt tapii ispasitori pentru ca, nu-i asa, tapul are coloana vertebrala !!!

Normalitatea este asadar anormala in biologia noastra politica valceana. Este clar !!! Cresterea nivelului poluarii a dus la mutatii genetice foarte grave, mutatii care au lasat "vietuitoarele" politice valcene fara coloana vertebrala.

Reteta succesului in politica: fara coloana vertebrala. In acest sens probabil ca in curand vor incepe sa se realizeze operatii de extirpare a coloanei vertebrale pentru ca, nu-i asa:

"O coloana vertebrala flexibila este necesara in politica! Lipsa coloanei vertebrale constituie un avantaj."

Sa auzim de bine !

Cu rigiditate,

Idealistul Vertebrat

2 comentarii:

  1. Bogdan, este bine ca vezi. Ce faci sa rezolvi problema?

    RăspundețiȘtergere
  2. Vad dar inca nu m-am obisnuit cu gandul ca specimenele de care vorbeam sunt peste tot si domina spatiul politic.
    Solutie nu pot spune ca am. De un singur lucru te pot asigura: nu voi renunta, voi fi foarte perseverent in a-mi urmari scopul in politica. Si scopul meu in politica este nu sa imi promovez interesul personal sau al apropiatilor ci sa fac in asa fel incat sa ramana ceva pozitiv in urma mea.
    Politica este pentru mine cea mai buna forma de a-ti pune priceperea si puterea de munca in folosul semenilor tai.

    RăspundețiȘtergere