duminică, 25 iulie 2010

Sa ai, sau sa nu ai incredere ? Asta-i intrebarea !

Fiind vorba de incredere in postarea mea evident politica este exclusa din discutie. In politica increderea este o slabiciune. Ai incredere in colegi de partid, ai incredere in parteneri de aliante ? Atunci esti pierdut ! Increderea va fi punctul tau slab. A avea incredere inseamna a nu avea replica in situatia tradarii.
Dar sa lasam politica ! Sa vedem ce rol mai joaca increderea in viata noastra de zi cu zi ! Are rost sa mai avem incredere ? A devenit in societatea romaneasca increderea o slabiciune ? Cum mai stam cu increderea in sine ?

Sa avem, sau sa nu avem incredere ? Asta-i intrebarea !

O definitie a increderii ar fi urmatoarea: sentiment de siguranta fata de cinstea, buna-credinta sau sinceritatea cuiva. In ziua de azi mai poti avea astfel de sentimente de siguranta? Cinstea, buna-credinta si sinceritatea sunt considerate vulnerabilitati. Smecheria este o calitate !!! Si le exclude pe toate celelalte din peisaj...
Dupa ce iti este inselata increderea de catre prieteni, rude, colegi, partenerul de viata, soferul de taxi, medicul care te opereaza, profesorul care ar trebui sa iti indrume primii pasi in viata, politicianul in mainile caruia iti lasi viitorul, mai poti incerca sentimentul de siguranta numit INCREDERE ???
Eu nu mai pot ! Nu mai pot avea incredere in nimeni ! De mult prea multe ori am fost dezamagit de cei pentru a caror cinste eram capabil sa garantez. Aceste traume lasa rani adanci in psihicul omului si sistemul sau de autoaparare ii cenzureaza viitoare tentative de a reincerca sentimentul increderii...
Dimensiunea tragica a acestui subiect este insa alta. Sentimentul opus increderii, neincrederea, are o viteza de propagare fenomenala. Este suficient ca relatia dintre doi oameni sa esueze in neincredere pentru ca increderea acordata de altii celor doi sa fie inselata. Si eu am fost, fara voia mea, actorul unor astfel de evenimente. A fost de ajuns ca, in imensa-mi naivitate, sa am incredere intr-o persoana pentru ca ulterior acea persoana sa imi insele increderea si eu, pe principiul dominoului, sa insel increderea altora.

Dar ce inseamna viata fara incredere ??? Poti trai intr-o permanenta stare de tensiune chinuit de neincredere???
Unii psihologi spun ca lipsa oricarei urme de incredere duce la psihoza. Pe de alta parte increderea in exces este dovada clara a unei imense naivitati.
Din situatia mea imi dau seama ca pierderea, rand pe rand, a increderii in persoanele mai mult sau mai putin apropiate duce incet dar sigur si la pierderea increderii in sine. Ai nevoie de un psihic solid si de un caracter puternic pentru a trece prin astfel de perioade ale vietii. Pierderea increderii in propria persoana este unul dintre cele mai importante pericole care ne pandesc in aceasta jungla de zi cu zi. Sa iti pierzi increderea in sine inseamna sa iti pierzi speranta, sa devii prizonierul pesimismului, sa renunti la lupta. Oricat de greu ar fi, oricat de multe probleme ne-ar aparea in cale, intotdeauna ultima speranta suntem noi insine. Fara incredere in propria persoana aceasta speranta moare.

Ce putem face pentru a nu ajunge nici in situatia naivului care acorda increderea sa neconditionat oricui dar nici in situatia celui pe care il incearca psihoza neincrederii totale ???

De cand ne nastem si pana la ultima suflare toata lumea ne spune ca iubirea este cel mai de pret sentiment pe care omul il poate trai... incep sa am indoieli... imi dau seama ca increderea este un sentiment mult mai important !!! Poti iubi pe cineva dar sa nu ai incredere in acea persoana ??? Cred ca este chiar indicat !!! Iubirea inseamna a-ti pune sufletul la dispozitia celui pe care il iubesti... Intr-o minima reactie de autoaparare ar trebui sa fim cu totii constienti ca iubirea ne face mai vulnerabili. Desi sunt de acord cu parerea generala conform careia acest sentiment este intradevar unul deosebit si care poate aduce echilibru si liniste in vietile noastre, eu sunt de parere ca in momentele cand traim astfel de sentimente o mica doza de neincredere este indicata.
Din punctul meu de vedere, a iubi si a avea incredere intr-o persoana sunt lucruri total diferite. Iubirea poate aparea subit si nu are nevoie de un anumit timp pentru a incolti in sufletul omului. Increderea insa ar trebui sa ne-o castige o persoana prin felul in care evolueaza lucrurile de-a lungul timpului. Asadar, increderea este un sentiment mult mai de pret chiar si decat iubirea !!! Gestionati cu atentie rezervele de INCREDERE de care dispuneti !!! Analizati de mii de ori daca o persoana este sau nu demna de increderea dumneavoastra !!! Luptati pentru a nu insela increderea pe care altii v-au acordat-o !!!

Increderea este pe cale de disparitie in ziua de azi !!! Trebuie sa incercam sa o salvam !!!

Cu rezervata incredere intr-un viitor mai bun,

Sa auzim de bine !!!

Bogdan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu